לקוחות רבים מאבדים סבלנות, אמון או חשק כשהאתר לא מתקדם בקצב שהם היו מצפים שהוא יתקדם בו.
הלכה למעשה, כל מקדם כבר יודע כיום שיש להכין את הלקוח שלו מראש לעובדה לפיה קידום אורגני
הוא לא מטה קסמים ויש להתאזר בסבלנות במשך הקידום.
לקוחות רבים רוצים לדעת מה הוא הזמן הממוצע לקידום אתר אינטרנט בצורה אורגנית.
גם כאן, התשובה תלויה במגוון פרמטרים ואינה חד משמעית. יחד עם זאת, ישנם צעדים חשובים אשר
באמצעותם ניתן לקצר את משך זמן הקידום:
1. בחירת תקציב
תקציב מוגדר מראש משפר באופן משמעותי את אפשרויות הקידום של האתר ומגדיר את
המטרות הרצויות והאפשריות.
רבים מבוני האתרים ומקדמיהם משקיעים כסף רב בתחילת הקידום ובכך שורפים את
מרבית התקציב שלהם. זוהי טעות נפוצה.
האסטרטגיה העדיפה היא זו המגדילה את התקציב בטווח הארוך ויכולה להביא לתוצאות חיוביות.
מסיבה זו חשוב לקבוע ריטיינר ברור וידוע מראש אשר המקדם ובעל החברה מסכימים עליו
וכך ניתן לבסס את אסטרטגיית הקידום על התקציב הראשוני.
2. בחירת תשתית מתאימה
רבים חושבים כי חברת בניית האתרים היא זו אשר תקדם את האתר באופן אוטומטי.
טעות נפוצה נוספת היא ההנחה כי מקדמי האתרים מכירים את האתר בדיוק כמו שאלו שבנו אותו. הלכה למעשה,
מי שבנה את האתר הוא מי שמכיר אותו בצורה הטובה ביותר.
מסיבה זו, כדאי ללקוח להמשיך עם החברה שבנתה את האתר ולוודא שחברה זו מתמצאת במה שהיא עושה.
מקרים אלו חוסכים עבודה רבה של אופטימיזציה מאוחרת.
טעויות רבות מביאות לקידום אטי ומסורבל, ביניהן חוסר התאמה בין ממשקים שונים של הלקוח,
תיוגים לא נכונים של דפים, קידום על בסיס מילות מפתח בחלוקה לא מסודרת, עמודים בעלי תוכן לא איכותי ועוד.
3. גודל אתר ומספר דפים
בעת בחירת קמפיינים פרסומיים יש לקחת בחשבון כי מספר מילות המפתח שניתן לקדם
תלויות במספר דפי האינטרנט שיש באתר.
רצוי להגביל את מספר מילות המפתח המקודמות בהתאם למספר הדפים הקיים באתר.
יחד עם זאת, באתרים גדולים רצוי ליצור תבניות קבועות ולהתאים את קמפיינים הקידום אליהם.
באתרים בהם יש מספר גדול של מילות מפתח לקידום חשוב ליצור מערכת לינקים המובילה
אל דפים פנימיים של האתר.
כמו כן, חשוב לדאוג ליצירת קישורים חזקים ולתמוך בדפי האתר שיש להם דירוג גבוה.